Od 1 lutego br. dotychczasowe rejestry podmiotów akcyzowych prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych zastąpił Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych - czytamy na stronie Ministerstwa Finansów. Dotychczas obowiązujące zgłoszenia papierowe zostały zastąpione wersją elektroniczną.
Rejestracja do Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych odbywa się poprzez Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), co oznacza konieczność posiadania lub założenia konta na tym portalu i uzyskania indywidualnego numeru ID SISC. Zgłoszenie rejestracyjne należy podpisać jednym ze wskazanych podpisów elektronicznych.
Rejestracji należy dokonać przed podjęciem działalności gospodarczej w akcyzie lub przed pierwszym nabyciem przeznaczonych do zużycia wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy.
Podmioty akcyzowe, które były już wcześniej zarejestrowane w lokalnych bazach prowadzonych przez naczelników urzędów skarbowych, nie dokonują ponownie rejestracji, są jednak zobowiązane elektronicznie potwierdzić dotychczasowe dane i uzupełnić zgłoszenie rejestracyjne. Termin na realizację tego zobowiązania upływa 30 czerwca br.
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Finansów.