W tygodniowym przeglądzie prasy znajdziesz informacje o planie stopniowego odmrażania rodzimej gospodarki oraz o przygotowaniach przedsiębiorców z branży gastronomicznej do wznowienia działalności. Ponadto, przeczytasz o rządowym projekcie wsparcia dla najemców lokali w galeriach handlowych oraz właścicieli sklepików szkolnych i przedstawicieli branży turystycznej. W prasie znajdziesz również informacje świadczące o bardzo trudnej sytuacji osób młodych na rynku pracy i zagrożeniu biernością zawodową osób w wieku 15-24 lata w Polsce. A na zakończenie zapraszamy do artykułu poświęconego kreatywnemu tworzeniu ofert pracy – dowiesz się, w jaki sposób pracodawcy próbują wyjść poza rutynowe szablony i jak oferty pracy w humorystyczny sposób przykuwają uwagę odbiorców.
Życzymy przyjemnej lektury!
Rząd przedstawił harmonogram odmrażania gospodarki (Bankier.pl)
W środę 28 kwietnia 2021 r. premier Mateusz Morawiecki oraz minister zdrowia Adam Niedzielski przedstawili harmonogram luzowania obostrzeń w perspektywie najbliższego miesiąca. Szef rządu podczas środowej konferencji prasowej podkreślił, że napływające dane statystyczne dotyczące liczby zakażeń pozwalają na podjęcie decyzji związanych ze stopniowym odmrażaniem gospodarki począwszy od pierwszych dni maja. O szczegółach harmonogramu odmrażania gospodarki i o tym, jakie stopniowe zmiany czekają nas w ciągu najbliższego miesiąca przeczytasz w artykule.
Gastronomia szykuje się do otwarcia (Trójmiasto.pl)
Przedsiębiorcy nareszcie doczekali się więcej konkretów w sprawie odmrożenia działalności gospodarczej w branży gastronomicznej. Teraz niewiadomą pozostają statystyki dotyczące liczby zakażeń w najbliższych tygodniach, ale jeśli nie nastąpi ich drastyczny wzrost, restauratorzy mogą rozpocząć przygotowania do wznowienia działalności. Od 15 maja restauracje będą mogły obsługiwać klientów na powietrzu, w tym w restauracyjnych ogródkach, a począwszy od 29 maja także we wnętrzu lokali gastronomicznych. Rząd podkreślił, że nadal będzie obowiązywał reżim sanitarny i wprowadzone zostaną limity dotyczące liczby obsługiwanych gości. Restauratorzy mają zatem swoje powody do radości i rozpoczynają przygotowania do ponownego otwarcia swoich biznesów. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Rząd zdecydował o obniżce czynszu dla najemców w galeriach handlowych (Money.pl)
Galerie handlowe są zamknięte w wyniku wprowadzenia obostrzeń, najemcy punktów handlowych - po wielu miesiącach - mają otrzymać wsparcie finansowe. Rząd przedstawił projekt ustawy, która zakłada obniżenie wysokości opłat związanych z najmem lokali o 80 proc. Wsparcie finansowe ma trafić również do właścicieli sklepików szkolnych oraz do branży turystycznej. O szczegółach rządowego projektu przeczytasz w artykule.
Największy spadek zatrudnienia w UE. Młodzi wpadają w stan gorszy niż bezrobocie (Money.pl)
W Polsce spadek zatrudnienia w grupie wiekowej 15-24 lata jest największy wśród państw UE. Z powodu pandemii część osób młodych wpadła w stan gorszy od bezrobocia, a mianowicie w bierność zawodową. Trzeba mieć na uwadze, że problem ten nie zniknie wraz z końcem restrykcji. Doświadczenia poprzednich kryzysów wskazują, że skutki stawiania pierwszych kroków na rynku pracy w czasie spadku koniunktury gospodarczej są odczuwalne przez długie lata i niestety taki debiut osoby młode najczęściej będą ujmowały w bilansie zawodowym po stronie strat. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
„Kapusty nigdy za wiele". Najfajniejsze ogłoszenia rekrutacyjne (PulsHR.pl)
Kreatywne ogłoszenia o pracę zaskakują, przyciągają odbiorców i robią prawdziwą furorę w internecie. Dlaczego? Rynek ofert pracy jest przesycony rutyną i schematycznymi szablonami, a dobrze opracowane oferty zatrudnienia po prostu chcemy z przyjemnością czytać i oglądać. W trudnych czasach, a do takich z pewnością możemy zaliczyć kolejny rok w cieniu pandemii, oferty pracy z elementami humoru znacznie bardziej przyciągają odbiorców. Ważne jest, aby ogłoszenie o pracę mówiło coś o firmie, o pracodawcy. Jeśli liczy się dla nas głowa pełna pomysłów, a zasadniczą cechą przyszłego pracownika ma być kreatywność lub gotowość do pracy w zespole, warto pokazać to już na etapie przygotowanej oferty pracy. Jak wyjść poza sztampową formę w kreowaniu ogłoszeń o pracę przeczytasz w artykule.