Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), w ramach projektu Centrum Rozwoju MŚP, uruchomiła w zeszłym roku platformę edukacyjną pn. Akademia PARP.
To oferta bezpłatnych szkoleń on-line dla sektora MŚP, pracowników i właścicieli firm. Szczególnie teraz, podczas epidemii COVID-19, zyskała na popularności dzięki powszechnemu zainteresowaniu e-learningiem. Do dzisiaj Akademia ma ponad 27 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Kursy przygotowywane są przez ekspertów, a z uwagi na aktualną i kompleksową treść merytoryczną, cieszą się dużym uznaniem uczestników.
Obecnie na platformie dostępnych jest nieodpłatnie 19 e-kursów, do końca roku przybędzie 13 nowych szkoleń. Największym zainteresowaniem cieszą się te z obszaru marketingu i doskonalenia umiejętności miękkich. Korzysta z nich ponad połowa wszystkich kursantów. Do dyspozycji są także kursy z obszaru prawa, zarządzania czy finansów. W Akademii PARP uczestnicy sami mogą również zaproponować szkolenie. Zaakceptowane pomysły przechodzą trzypoziomową ścieżkę, która obejmuje przygotowanie wkładu merytorycznego, rozpisanie scenariusza technicznego oraz przygotowanie modułów e-learningowych.
– Szkoleniem, które bije rekordy w Akademii, jest to pt. „Jak założyć własną firmę”. Skorzystało z niego ponad 6 tys. osób. Na pewno na jego popularność wpłynął fakt, że prowadzenie własnego biznesu interesuje coraz większą liczbę Polaków, ale to przede wszystkim dobrze zaprojektowany kurs, który po prostu spełnia oczekiwania przyszłych przedsiębiorców – mówi Michał Polański, dyrektor Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości, koordynator „Akademii PARP”. – Dużym zainteresowaniem cieszy się także szkolenie „Media społecznościowe w biznesie” z prawie 5 tys. zapisów i „Umiejętności interpersonalne”, na który mamy ponad 3,7 tys. zgłoszeń – dodaje.
Średnia nota e-szkolenia w ocenie uczestników wynosi 4,7 na 5 punktów. Składa się na nią ocena poziomu merytorycznego, wygląd i oprawa graficzna, a także to, czy kurs jest interesujący i angażujący dla odbiorców. Do najwyżej ocenianych należą: „Umiejętności kierownicze”, „E-commerce i marketing internetowy”, „Prawo pracy w MŚP”.
– Do najważniejszych zalet tej formy kształcenia zaliczamy efektywność szkoleń, możliwość śledzenia postępów kursanta, oszczędność kosztów czy dostępność materiałów niezależnie od miejsca i czasu – mówi Michał Polański.
Platforma jest również doskonałym narzędziem dla osób poszukujących zatrudnienia i tych, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje zawodowe.
Oferta Akademii dostępna jest na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.