Przejdź do zawartości

Portal Pomorskiego Obserwatorium Rynku Pracy

porp.pl

Przyszłość pracy - od pracy zdalnej do hybrydowej [RAPORT CAPGEMINI]

Drukuj
Data aktualizacji: wtorek, 14 grudnia 2021

Instytut Badawczy Capgemini przeprowadził badanie, którego celem było poznanie przejścia od pracy zdalnej do hybrydowej. Wzięło w nim udział 500 organizacji i 5000 pracowników na całym świecie, podjęto także rozmowy z naukowcami i menedżerami. Wyniki badania pokazują, że praca zdalna staje się nową normą, jednak w dłuższej perspektywie najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie elastycznego modelu pracy, ponieważ sama praca zdalna nie jest tylko dobrym rozwiązaniem - ma ona zarówno blaski jak i cienie.

Wybrane wnioski z badania:

  • 75% organizacji oczekuje, że minimum 30% ich pracowników będzie pracować zdalnie;
  • 70% organizacji wierzy, że wzrost wydajności wynikający z pracy zdalnej będzie utrzymywał się także po pandemii;
  • ponad połowa pracowników pracujących czuje się wypalona z powodu pracy zdalnej, a wśród pracowników w wieku 31-40 lat wskaźnik sięga 61%;
  • najczęstsze przyczyny spadku produktywności w pracy zdalnej to: obecność większej liczby czynników rozpraszających uwagę w domu niż w pracy (48%), trudność z nawiązaniem wirtualnego połączenia się z klientem (43%) oraz z innymi współpracownikami (43%).

Pełna treść raportu w języku angielskim jest dostępna na stronie internetowej Instytutu Badawczego Capgemini.

Z krótkim komentarzem dotyczącym rezultatów badania w języku polskim można zapoznać się na stronie Capgemini Polska.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU.