W kontekście obchodzonego dziś Święta Kobiet, Rzeczpospolita nieco pesymistycznie donosi, że w polskim biznesie płeć piękna ma wciąż pod górkę.
Z analiz wywiadowni gospodarczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company, przygotowanych na zlecenie Rzeczpospolitej, wynika, że tylko dwie na dziesięć polskich firm mają prezesa kobietę. Nieco lepiej wygląda sytuacja, gdy pod uwagę weźmie się strukturę członków zasiadających w zarządach przedsiębiorstw – tam odsetek pań wynosi 32%.
Wyniki badań pokazują ponadto, że im większe przedsiębiorstwo, tym udział płci pięknej w zajmowaniu najwyższych stanowisk jest mniejszy. I tak wśród małych przedsiębiorstw 22,9% ma prezesa kobietę, natomiast wśród dużych firm – zaledwie 8,5%.
Transkrypcja danych do infografiki: odsetek kobiet w zarządach polskich firm według wielkości rocznych przychodów w 2019 r.
O tym, jakie inne bariery napotykają kobiety na ścieżce kariery zawodowej przeczytasz więcej w artykule Kobietom w biznesie wciąż pod górkę (Rzeczpospolita).